Description
This is the fourth fine art print created for the NODE Festival.
It is a seven colour print resulting from a chromatic decomposition of the work entitled “Centerpiece” by Natalia Trejbalova, which is being used as an image for the NODE Festival 2021.
The experiment started with a prescribed four-colour decomposition process (cyan, yellow, magenta, black) adapted to natural colours (pastel, turmeric, cochineal and a mixture of chlorophyll extract, indigo, madder, graphite), with the consolidation of an additional three levels: a second pass of pastel to obtain a more vivid tone of blue, a layer of chlorophyll extract to emphasize the green tones, and a level of cochineal in targeted areas to bring out some of the purplish details.
The final step is the one that reproduces the NODE and Medulla logo and is made of 44 kt gold leaf.
This fine art print therefore has eight levels of colour.
A total of 20 copies of the print were made, signed by the artist and numbered by the printing company.
Natalia Trejbalova is a Slovakian artist who lives and works in Milan and Bratislava.
www.trejbalova.info
The NODE festival brings a series of interesting and sought-after projects to Italy that explore the interaction of visual arts with music, cinema and emerging technologies.
nodefestival.com
—
Questa è la quarta serigrafia realizzata per NODE Festival.
Si tratta di una eptacromia, risultato di una scomposizione cromatica dell’opera Centerpiece di Natalia Trejbalova utilizzata come immagine per NODE Festival 2021.
La sperimentazione è partita con una canonica scomposizione per quadricromia (ciano, giallo, magenta, nero) adattata ai colori naturali (guado, curcuma, cocciniglia e miscela di estratto di clorofilla, indaco, robbia, grafite), con rinforzo di ulteriori tre livelli: secondo passaggio di guado per ottenere un tono più vivido di blu, un passaggio di estratto di clorofilla per sottolineare i toni verdi, e un passaggio in zone mirate di cocciniglia per far risaltare alcuni dettagli tendenti al viola.
Ultimo passaggio è quello realizzato in foglia oro per riprodurre il logo di NODE e Medulla.
La stampa è quindi composta da otto livelli di colore.
Le serigrafie sono state realizzate in tiratura di 20 esemplari, firmati dall’artista e numerati dallo stampatore.
Natalia Trejbalova è un’artista slovacca che vive e lavora a Milano e Bratislava
www.trejbalova.info
NODE è il festival dedicato all’incontro delle arti visive con la musica, il cinema e le nuove tecnologie, che porta in Italia i progetti più interessanti e ricercati della scena mondiale.
nodefestival.com